RO: Dr. Helen Caldwell este profesor asociat la Universitatea din Northampton (UON), unde este specializată în tehnologie educațională, formarea profesorilor și învățarea online. Rolul ei la UON implică conducerea cursurilor postuniversitare de formare a profesorilor, inclusiv Online MA Education, PGCE Top Up și PG Cert in Digital Leadership. Helen are o experiență considerabilă în activitatea de proiecte internaționale și a fost liderul cercetării a nouă proiecte finanțate, dintre care cel mai recent sunt două proiecte Erasmus+ de 3 ani pe tema Învățare digitală fără granițe. Interesele de cercetare ale lui Helen includ învățarea socială online, folosirea de tehnologie în formarea profesorilor, dezvoltarea factorilor de schimbare și educația pentru inovare socială și utilizarea tehnologiilor imersive pentru predare și învățare.
Helen are peste 15 ani de experiență în predare și a deținut un rol de coordonator TIC timp de nouă ani, lucrând într-un grup de școli locale pentru a-și dezvolta capacitatea cu TIC. Ea a fost consilier în tehnologie de asistență pentru Consiliul Milton Keynes și manager de portal regional și web pentru programul Open University Vital CPD. Înainte de aceasta, ea a petrecut doi ani la Universitatea Brigham Young, Utah, urmând un master în educație și lucrând ca asistent de cercetare.
Helen a fost un membru invitat al Curriculumului Național Primar pentru Computing în Grupul de experți ITT, sprijinind tutorii și stagiarii în ITT în pregătirea pentru noul curriculum. Ea este, de asemenea, membru al Academiei de Învățământ Superior (FHEA) și un educator distins Apple.
În 2021, Helen a condus o cerere pentru un Premiu de colaborare pentru excelență în predare (CATE) de la Advance HE pentru munca unei echipe de colegi care au lucrat împreună de câțiva ani pe tema Tehnologiei pentru învățământul activ la distanță (Tech4ADL). Acest premiu recunoaște munca de colaborare care a avut un impact demonstrabil asupra predării și învățării, iar echipa a fost aleasă pentru a fi nominalizată de Universitate. De asemenea, Helen a fost implicată recent în înființarea și conducerea unui grup de interes special (SIG) privind tehnologiile digitale în educație pentru Centrul pentru Educație și Cercetare de la UON.
EN: Dr. Helen Caldwell is an Associate Professor at the University of Northampton (UON), where she specializes in educational technology, teacher education, and online learning. Her role at UON involves leading postgraduate teacher education courses, including the Online MA Education, the PGCE Top Up, and the PG Cert in Digital Leadership. Helen has considerable experience in international project work and has been the research lead on nine funded projects, the most recent of which are two 3-year Erasmus+ projects on the theme of Digital Learning across Boundaries. Helen’s research interests include technology-enabled social online learning in teacher education, developing changemakers and social innovation education, and the use of immersive technologies for teaching and learning.
Helen has over 15 years of teaching experience and held an ICT Coordinator role for nine years, working across a group of local schools to develop their capability with ICT. She was an assistive technology advisor for Milton Keynes Council and a regional and web portal manager for the Open University Vital CPD program. Prior to this, she spent two years at Brigham Young University, Utah, undertaking an MA in Education and working as a research assistant.
Helen was an invited member of the Primary National Curriculum for Computing in ITT Expert Group supporting tutors and trainees in ITT in preparing for the new curriculum. She is also a Fellow of the Higher Education Academy (FHEA) and an Apple Distinguished Educator.
In 2021 Helen led an application for a Collaborative Award for Teaching Excellence (CATE) from Advance HE for the work of a team of colleagues who have worked together for several years on the theme of Technology for Active Distance Learning (Tech4ADL). This award recognizes collaborative work that has had a demonstrable impact on teaching and learning, and the team has been chosen to be nominated by the University. Helen has also been recently involved in founding and leading a Special Interest Group (SIG) on Digital Technologies in Education for the Centre for Education and Research at UON.